Постинг
13.03.2012 16:26 -
Президентът спасява АКУЛА
Президентът Росен Плевнелиев обеща да спаси АКУЛА-та, която се намира в 24-та вертолетна база Крумово. Главнокомндващият въорежените сили на българската армия няма да влиза в морета или океани, а ще търси пари да се реставрива хидроплана "Арадо 196 А3 Акула",който е акостирал в музея във военната база.
Хидропланът „Арадо 196 А3 Акула” е произведен в Германия през 1937 година.През 1942 година 12 броя от водосамолета постъпват на въоръжение във Водосамолетното ято край Варна.
Двигателят е бензинов, с мощност 1100 конски сили, а трилопатното металическо витло е с променяща се по електрически път стъпка, командвана от пилота. Въоръжен е с две 8 милиметрови картечници, две 20 милиметрови оръдия и две 50 килограмови бомби. Далечината на полета е до 1080 километра, а височината до 6600 метра. Водосамолетът е използван за разузнаване, морски конвой, борба с подводни и надводни морски съдове.
След разформироване на Водосамолетното ято край Варна през 1957 година, оцелелите самолети са предадени на риболовния флот. През същата година един от бракуваните е предаден на Военноморския музей във Варна. По-късно, през 80-те години, с решение на военния съвет е изведен от експозицията и сега машината е в Музея на Авиацията в Крумово.
Хидропланът „Арадо 196 А3 Акула” е произведен в Германия през 1937 година.През 1942 година 12 броя от водосамолета постъпват на въоръжение във Водосамолетното ято край Варна.
Двигателят е бензинов, с мощност 1100 конски сили, а трилопатното металическо витло е с променяща се по електрически път стъпка, командвана от пилота. Въоръжен е с две 8 милиметрови картечници, две 20 милиметрови оръдия и две 50 килограмови бомби. Далечината на полета е до 1080 километра, а височината до 6600 метра. Водосамолетът е използван за разузнаване, морски конвой, борба с подводни и надводни морски съдове.
След разформироване на Водосамолетното ято край Варна през 1957 година, оцелелите самолети са предадени на риболовния флот. През същата година един от бракуваните е предаден на Военноморския музей във Варна. По-късно, през 80-те години, с решение на военния съвет е изведен от експозицията и сега машината е в Музея на Авиацията в Крумово.
Средствата от дарителската акция ще бъдат необходими за смяна на платнената обшивка върху металната конструкция, почистване на металните части от корозия, полагане на лаковото покритие и защитна боя и поставяне на опознавателни знаци на водосамолета.
Тагове:
Следващ постинг
Предишен постинг
Търсене